«ШКОЛА – ЦЕ ПРОСТІР ЖИТТЯ ДИТИНИ; ТУТ ВОНА НЕ ГОТУЄТЬСЯ ДО ЖИТТЯ, А ПОВНОЦІННО ЖИВЕ, І ТОМУ ВСЯ ДІЯЛЬНІСТЬ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ВИБУДОВУЄТЬСЯ ТАК, ЩОБ СПРИЯТИ СТАНОВЛЕННЮ ОСОБИСТОСТІ ЯК ТВОРЦЯ І ПРОЕКТУВАЛЬНИКА ВЛАСНОГО ЖИТТЯ, ГАРМОНІЗАЦІЇ Й ГУМАНІЗАЦІЇ ВЗАЄМИН МІЖ УЧНЯМИ І ПЕДАГОГАМИ, ШКОЛОЮ І РОДИНОЮ, ҐРУНТУЮЧИСЬ НА ІДЕЇ САМОЦІННОСТІ ДИТИНСТВА, ДІАЛОГУ, УСВІДОМЛЕНОГО ВИБОРУ ВЛАСНОГО ЖИТТЄВОГО ШЛЯХУ»
Система виховної роботи в освітньому закладі розроблена відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Конвенції ООН про права дитини, Статуту освітнього закладу.
Основними ідеями, які лягли в основу виховної системи школи, є ідея гуманізму, педагогіки співробітництва, загального піклування, формування єдиного виховного простору. В Законі України «Про загальну середню освіту» особлива увага приділяється вихованню громадянина-патріота своєї держави, який готовий до подальшого навчання та трудової діяльності зі своїми громадянськими переконаннями, формуванню творчої особистості, свідомого відношення до своїх обов’язків; формуванню навичок здорового способу життя.
Одним із основних завдань, які поставив перед собою педагогічний колектив школи – це створення належного освітнього середовища для розвитку здорової дитини, оволодіння навичками безпечного життя і здорової поведінки, формування в учнів свідомого ставлення не лише до власного життя і здоров’я, а й оточуючих. Характер виховання повинен передбачити глибоке розуміння вчителем фізіологічної природи вихованців, їх індивідуальні риси та можливості, повагу до особистості дитини.
НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ ДОКУМЕНТИ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ
Конвенція ООН про права дитини
Закон України «Про загальну середню освіту»
Закон України «Про охорону дитинства»
Закон України «Про попередження насильства в сім’ї»
Закон України «Про фізичну культуру і спорт»
Закон України «Про молодіжні та дитячі громадські організації»
Указ Президента України «Про Національну програму правової освіти населення»
Указ Президента України “Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року”
Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 №1243
Основні орієнтири виховання учнів 1 – 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Концепція патріотичного виховання
Національна доктрина розвитку освіти
Декларація «Про загальні засади державної молодіжної політики в Україні»
Лист МОН “Щодо протидії пропаганді сепаратизму в закладах освіти”
Державна програма відпочинку та оздоровлення дітей
МЕТА ВИХОВНОЇ РОБОТИ: «Виховання патріота, інноватора, життєво компетентної особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності через реалізацію сучасних підходів у контексті нової української школи».
ЗАВДАННЯ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ:
- Виховувати дитину як громадянина країни, національно свідомого, життєво і соціально компетентного, здатного здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у життєвих ситуаціях.
- Сприяти зростанню творчого духовного потенціалу особистості, розкриттю здібностей на кожному з виховних етапів.
- Розвивати дитяче самоврядування як осередок самореалізації громадянського виховання.
- Стимулювати саморозвиток, самовиховання, самоосвіту учнів та розвиток їх життєтворчої компетентності через участь у реалізації проєктів соціального та благодійного напрямків.
- Створювати умови для розвитку життєтворчої компетентності учнів.
- Впроваджувати оптимальні методів, форм, засобів, що сприяють формуванню в учнівської молоді основ життєтворчості; розширення можливостей компетентного вибору особистістю свого життєвого шляху.