ЗВІТ ДИРЕКТОРА
Комунального закладу Кагарлицької міської ради
«Кагарлицький ліцей №2 ім. В.П. Дашенка»
ПЕРЕД ПЕДАГОГІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ
ЗА 2023/2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
З метою утвердження відкритої, демократичної, державно-громадської системи управління освітою, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у закладі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації, представляю Вашій увазі звіт про свою діяльність та підсумки роботи колективу протягом 2023/2024 навчального року.
У своїй діяльності протягом звітного періоду керівник закладу керується посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу закладу освіти: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом Комунального закладу Кагарлицької міської ради «Кагарлицький ліцей №2 ім. В.П. Дашенка» та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти.
Шановні присутні! Закінчився навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу ліцею, оцінити діяльність директора та т.в.о. директора на посаді протягом 2023/2024 навчального року.
Наша країна переживає зараз дуже складні часи. В умовах введення в Україні воєнного стану, викликаного збройною агресією Росії, освітяни - на своєму вчительському трудовому фронті. Працюють сумлінно, відповідально ставляться до виконання посадових обов’язків і вже цим наближають перемогу.
Відповідно до наказу МОН України від 23.03.2005 №178 «Про затвердження примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю» у травні-червні кожен керівник навчального закладу щороку звітує про свою діяльність на загальних зборах педагогічного колективу, батьківського комітету, ради школи та громадськості.
1. Загальна інформація про заклад освіти
Комунальний заклад Кагарлицької міської ради «Кагарлицький ліцей №2 ім. В.П. Дашенка» — заклад загальної середньої освіти, який знаходиться в комунальній власності Кагарлицької міської ради Київської області.
Освітній процес у 2023/2024 навчальному році було організовано відповідно до освітньої програми на 2023/2024 н.р. Заклад освіти здійснював свою діяльність відповідно до Статуту. Освітній процес відбувався в одну зміну, за змішаною формою навчання. Педагогічним колективом закладу освіти проведено певну роботу щодо збереження і розвитку мережі класів. На початок 2023/2024 навчального року в ліцеї нараховувалось 14 класів, з них 1-4 класів – 6, 5-9 класів – 6, 10-11-х класів – 2. Розпочали навчання 400 учнів з них 16 дітей на інклюзивній формі навчання, 8 учнів з на індивідуальній формі навчання (Педагогічний патронаж). 35 учнів навчалися за дистанційною формою навчання, оскільки вони перебували за кордоном.
- ліцей на 100% забезпечений педагогічними кадрами та технічним персоналом;
- розроблено єдиний режим роботи закладу освіти;
- складено розклад уроків, графік чергування вчителів в закладі освіти та їдальні;
- організовано роботу груп продовженого дня.
Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне освітнє середовище. Освітнє середовище закладу є безпечним та комфортним для учасників освітнього процесу. Адміністрація і педагогічний колектив постійно працюють над його оновленням та покращенням.
Територія закладу огороджена, убезпечена від доступу стороннього автотраспорту, на території закладу є аварійна пожарна водойма. Територія закладу є достатньо озелененою. Навесні було висаджено 2 туї на алею Героїв.
В навчальних приміщеннях закладу на початок навчального року здійснено поточний ремонт. Капітальний ремонт було проведено у приміщенні 5 класу. Кімнати оснащено меблями, в тому числі, в початковій школі, одномісними партами, комп’ютерною технікою – ноутбуком для вчителя, кольоровим принтером та мультимедийними дошками. Придбано дидактичний матеріали для 1-4 класів. Облаштування приміщень закладу не становить загрози травмування учнів та працівників (неслизька підлога, належним чином встановлені меблі у навчальних кабінетах, не загромаджені коридори, сходові клітки та рекреація).
Режим прибирання забезпечує чистоту та охайність місць спільного користування, коридорів та навчальних приміщень, спортивної зали.
Заклад освіти дотримується режиму провітрювання, є графік провітрювання.
Утримання туалетних кімнат відповідає санітарним умовам.
Заклад освіти підключений до високошвидкісного інтернету (більше 100 МБ/с), що значно покращує освітній процес у ліцеї і дозволяє використовувати всі можливості глобальної мережі Інтернет. З розвитком глобальної мережі Інтернет заклад отримав необмежені можливості представити себе, свій колектив та його досягнення далеко за межами свого регіону. Одночасно з’явилася можливість отримувати додаткову інформацію про навчальні заклади України та зарубіжжя, переймати їх досвід для покращення якості освітніх послуг. Інтернет дозволив вести спілкування між колегами-педагогами на сторінках веб-ресурсів, обмінюватися своїми надбаннями, вирішувати наболілі проблеми, тощо. Мережа Інтернет є доступною не в усіх кабінетах ліцею.
На сучасному етапі головним завданням нашого закладу є підвищення якості освіти через упровадження інновацій, сучасних підходів до оцінювання, зокрема формувальне оцінювання, само- та взаємооцінювання, дотримання основних принципів НУШ: дитиноцентризму, педагогіки партнерства, інтеграції предметів. У зв’язку з воєнним станом у країні цей навчальний рік був особливим і в організації і проведенні освітнього процесу. Навчання проходило за змішаною формою навчання, з використанням технологій дистанційного навчання.
Адміністрація та вчителі обрали платформи, з якими зручно і якісно проводити дистанційне навчання: робота безкоштовного веб-сервісу Google Classroom; проведення онлайн уроків за допомогою сервісу Google Meet і Zoom, відповідно до розкладу; спілкування в групах у Viber.
Зв’язок з учнями та їх батьками забезпечено на 100%. На кінець 2023/2024 навчального року в закладі навчалося 406 учнів, оцінювалися досягнення учнів 5-11 класів (284 учні). За результатами річного оцінювання слід зазначити, що високий рівень навчальних досягнень мають 31 учень (11%), достатній – 64 учні (23%), середній – 164 учнів (58%), початковий – 24 учні (8%). Простежується тенденція щодо зростання кількості учнів з середнім рівнем навчальних досягнень, тому в наступному навчальному році необхідно звернути увагу на роботу з учнями, які мають середній рівень знань, розвивати їх потенціал.
4 учні 9 класу отримали свідоцтво з відзнакою.
9 учнів 11 класу закінчують 2023/2024 н.р. з золотою медаллю.
1 учень 11 класу отримав срібну медаль.
2. Кадрове забезпечення
Педагогічні працівники мають кваліфікаційні категорії:
«спеціаліст вищої категорії» - 21;
«спеціаліст І категорії» - 7;
«спеціаліст II категорії» - 3;
«спеціаліст» - 4 осіб;
педагогічні звання:
«вчитель-методист» - 4;
«старший учитель» -11.
Як бачимо, якісний склад педагогічних працівників є досить високим, що дає змогу більш ефективно вирішувати педагогічні проблеми.
За навчальний рік звільнень педагогічних працівників не було.
Харчування в закладі здійснювалося протягом навчального року. Гарячим харчуванням було охоплено більше 192 дітей, 115 учнів харчувалося безкоштовно, 55 учнів харчувалося за 50%, 22 дітей харчувалися за кошти батьків. 19 дітей з малозабезпечених сімей, внутрішньо переміщених – 24 учні, діти учасників АТО - 12, які харчувалися за кошти місцевого бюджету.
За кошти місцевого бюджету підвозом дітей до закладу та додому охоплено 73 учні, що проживають у селах району.
У 2023/2024 н.р. в ліцеї проводились предметні олімпіади. 23 учні здобули призові місця у предметних олімпіадах.
Зміст методичної роботи в закладі та її організація відобржені в розділі річного плану «Науково-методичне забезпечення системи загальної середньої освіти».
Протягом 2023/2024 н. р, були створені необхідні умови для підвищення професійного рівня вчителів. Відповідно до накопичувальної системи ЄАС усі педагоги закладу пройшли курси підвищення фахової кваліфікації.
3. Методична робота
Відповідно до річного плану роботи закладу у 2023/2024 н.р. педагогічний колектив працював згідно з вимогами статей Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Указів Президента України «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні», «Про Національну доктрину розвитку освіти», спрямованих на подальший розвиток освіти, створення умов для забезпечення рівного доступу до якісної освіти. Для стимулювання творчого професійного росту вчителів широко використовується можливість атестації педагогічних кадрів.
4. Навчальна діяльність учнів
Повністю вдалося розв’язати питання охоплення навчанням дітей мікрорайону закладу та здобуття ними повної загальної середньої освіти. Всі діти шкільного віку в мікрорайоні закладу охоплені навчанням.
У закладі навчається 406 учнів, 14 класів. Оцінювання навчальної діяльності учнів здійснювалося відповідно до Методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2023/2024 н.р., затвердженими наказом МОН України від 07 травня 2024 р. № 290. По завершенню 2023/2024 н.р. учні 1-10 класів переведені на наступний рік навчання. З 11 класу випущено 34 учні.
У закладі функціонували 2 групи продовженого дня.
Велика увага приділялася роботі з обдарованими дітьми.
У рамках реалізації комплексної програми розвитку освітніх галузей у ліцеї у 2023/2024 н.р.:
1. Постійно поповнювався інформаційний банк даних «Обдарованість».
2. Забезпечено участь школярів у І-ІІ-ІІІ етапах Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін.
3. Учні ліцею залучалися до участі у різноманітних конкурсах.
5. Спортивно-масова робота за 2023/2024 н.р.
Протягом навчального року у спортивно-масовій роботі ліцею було охоплено значна кількість учнів. Учні нашого закладу брали участь у всіх заходах, які проводилися у громаді та за її межами. Це і змагання з волейболу, баскетболу, футболу, і участь у «Першій лізі» спортивних ігор серед дітей «Учнівська ліга «Здорова Україна», навіть стали срібними призерами. А також посіли призові місця у Всеукраїнських змаганнях «Пліч-о-пліч всеукраїнської шкільної ліги» серед учнів закладів загальної середньої освіти в Київській області під гаслом «Разом Переможемо»
6. Державна підсумкова атестація. Національний мультипредметний тест.
У 2023/2024 н.р. відповідно до нормативно-правових актів, здобувачів загальної середньої освіти звільнено від проходження державної підсумкової атестації (Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2024 року» від 08 листопада 2023 року за №3438-ІХ.) Одинадцятикласники мали змогу пройти мультипредметний тест (українська мова, історія України, математика, один на вибір учня) і вступити до вищих навчальних закладів. У відповідній графі додатку про освіту робився запис «звільнений(а)». Бажання складати НМТ виявили 32 учні.
7. Виховна та позакласна робота
Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу.
Уся виховна робота у закладі у 2023/2024 н.р. була спрямована на національно-патріотичне виховання. Робота педагога-організатора була спрямована на виконання річного плану. Педагогам рекомендується організовувати освітній процес з урахуванням воєнної ситуації у населеному пункті (змішане навчання).
В умовах воєнного стану освітні, навчальні програми та навчальний план рекомендувалося виконувати, ущільнюючи навчальний матеріал, організовуючи самостійну навчальну діяльність учнів, додаткові консультації з використанням технологій дистанційного навчання. Це визначено Наказом МОН № 836 від 13.06.2024 року «Про внесення змін у методичні рекомендації щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного
стану в Україні». Окрім здійснення освітнього процесу, постійної уваги потребує й психологічна підтримка дітей, тому педагоги слідкували за тим, щоб не перевантажувати дітей у таких умовах. Планування виховного процесу учнів ліцею, змісту, форми роботи, засобів педагогічного впливу, прийомів залучення учнів до діяльності і спілкування були визначені завданнями Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів», та низкою нормативно-правових актів, зокрема: загальною декларація прав людини; декларацією прав дитини; конвенцією про права дитини, прийнятою Генеральною асамблеєю Організації Об’єднаних Націй 20 листопада 1959 року; всесвітньою декларацією про забезпечення виживання, захисту і розвитку дітей; Конституцією України, Законами України:
Виховання – багатогранний і складний процес, значення якого неможливо переоцінити. Він передбачає формування у дитини єдиної системи цінностей і соціальних компетенцій. А це і ставлення до себе і своїх батьків, відношення до природи, суспільства, своєї країни тощо. Метою виховної роботи у ліцеї є формування громадянина України – носія цінностей та загальнолюдських надбань. Головним завданням є національно-патріотичне виховання молоді на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей. Пріоритетними напрямками є формування гармонійно розвиненої і національно свідомої особистості, здатної до саморозвитку, наділеної глибокою громадянською відповідальністю, високими духовними якостями, родинними і патріотичними почуттями.
Виховна робота в ліцеї передбачала реалізацію таких завдань:
- Формування в учнів правової свідомості, виховання громадської відповідальності, культури поведінки та свідомої дисципліни.
- Виховання відповідального ставлення до навчання та до праці, розширення кругозору й підготовка до свідомого вибору професії.
- Формування в учнів естетичної культури, розвиток умінь створювати прекрасне навколо себе, розвиток художніх здібностей і талантів дітей.
- Виховання в учнів політичної свідомості, розвиток суспільної активності, формування основ громадянського світогляду.
Для реалізації цих завдань в ліцеї був розроблений план виховної роботи, що охопив усі напрямки виховання. Було систематизовано організацію та участь у календарних, традиційних шкільних святах, заходи, конкурси, щодо зміцнення моральності та утвердження здорового способу життя.
Всебічний розвиток людини, що є головною метою виховання, охоплює розумове, моральне, трудове, естетичне й фізичне виховання в їх нерозривному зв’язку, взаємозалежності та взаємозумовленості. Кожен з цих напрямків має свій зміст і завдання:
- Озброєння учнів знаннями основ наук; формування наукового світогляду; оволодіння основними розумовими операціями; вироблення вмінь і навичок культури розумової праці.
- Формування в учнів моральних понять, поглядів і переконань; виховання моральних почуттів; вироблення навичок і звичок моральної поведінки.
- Психологічне підготовка особистості до праці; практична підготовка до праці до свідомого вибору професії.
- Формування естетичних понять, поглядів і переконань; виховання естетичних почуттів, потреби і здатності створювати прекрасне в житті та мистецтві.
- Виховання здорової зміни, бажання спілкуватися про своє здоров’я, постійно займатися фізичною культурою і спортом. Підготовка до захисту Батьківщини, оволодіння для цього прикладними видами спорту. Підготовка до фізичної праці, виховання працездатності.
Формами організації виховної діяльності за 2023/2024н.р. у ліцеї були:
- традиційні українські свята: «Свято Миколая», «Різдвяні свята», «Андріївські вечорниці», «Зустріч Весни – Стрітення Господнього», «Великодні писанки», «День матері», «День вишиванки» (1-4, 5-8, 9-11 класи)
- святкування міжнародних днів: день щастя, день води, міжнародний день сім’ї, Всесвітній день Землі, день підсніжника, день захисту дітей, Всесвітній день навколишнього середовища, Міжнародний день толерантності (1-4, 5-8, 9-11 класи )
- професійні свята: день Знань, День працівника освіти, День медичної сестри, День директора, День соціального педагога, День кухара 1-4, 5-8, 9-11 класи
- державні, національно-патріотичні свята: «День Соборності України», «День Герба», «День Прапора»; «День Державного Гімну», «ДеньЄдності», «День пам’яті та примирення», «День Конституції України», «День Незалежності», «День Гідності та Свободи», «День української мови та писемності», «День захисників України» (1-4, 5-8, 9-11 класи )
- конкурси-виставки: «Новорічна композиція», «Космічні фантазії» (5-7 кл.), фото-анімація он-лайн «В об’єктиві натураліста»
- заходи з вшанування пам’яті воїнів-односельчан, які боролися за незалежність в Другій світовій війні; які воювали від початку повномасштабного вторгнення російської федерації в Україну; День Героїв Небесної Сотні, День чорнобильської трагедії, День пам’яті жертв Голодомору (9-11кл.)
- Акції: «Цікаве дозвілля – чисте довкілля» або «Подаруй використаним речам друге життя», «Подаруй книгу шкільній бібліотеці», «Зробимо Україну чистою» (7 класи), акція посади квіти на шкільному подвір’ї;
- благодійні акції: «Від серця до серця», «Голуб миру», «Ангел пам’яті»
- Тематичні свята: «Золота осінь» свято – виставка учнівських робіт, свято Миколая, Новорічні ранки та вечори (1-4 класи) «Наші хлоп’ята – справжні козачата» (4 класи), майстер-класи виготовлення писанок у «Великодній кошик» (3 класи), «Розумники й розумниці» 3-4 класи, останній дзвоник для 1-11 класів.
- Змагання з різних видів спорту серед юнаків та дівчат в період 2023/2024 н.р.: міні-футбол, волейбол, баскетбол, теніс, легка атлетика, стрільби бойовими патронами з автомата калашникова (11 кл).
- Участь у творчих конкурсах у різних номінаціях «Об’єднаймося ж, брати мої»
Виховна робота була спрямована на виконання індивідуального плану під час воєнного стану та календарного плану роботи. Було доопрацьовано систему заходів для дистанційної співпраці з батьками, учнями, методичної роботи та самоосвіти.
9. Соціальний захист
Основною метою роботи соціального педагога є створення сприятливих умов для особистісного розвитку дитини (фізичного, соціального, духовно - морального, інтелектуального), надати їй комплексної соціально - психолого-педагогічної допомоги у саморозвитку та самореалізації в процесі соціалізації, а також захист прав дитини (соціальний, психолого-педагогічний та моральний) у її життєвому просторі.
На початку навчального року, протягом вересня, було складено соціальні паспорти класів і на їх основі складено соціальний паспорт ліцею.
Кількість дітей пільгових категорій - 115: дітей з малозабезпечених сімей –19; діти воїнів АТО – 10; діти внутрішньо переміщені (ВПО) - 24; діти з особливими освітніми потребами (ООП) – 17; діти сироти – 6; діти з числа багатодітних сімей – 39. Відповідно до рішенні міської ради «Про організацію безкоштовного харчування дітей пільгових категорій у загальноосвітніх навчальних закладах», встановити безкоштовне харчування для таких пільгових категорій. Загальна кількість дітей пільгових категорій, які харчуються безкоштовно 115.
Велика увага приділяється організації профілактичної роботи з попередження девіантної поведінки. Протягом року обстежено житлово-побутові умови учнів схильних до девіантної поведінки. Проведено профілактичні бесіди як з учнями так і з їхніми батьками.
Ведеться систематичний контроль за відвідуванням учнями навчального закладу та подання інформації директору ліцею. У кожному класі ведеться журнал обліку відвідування учнями занять, у яких класні керівники позначають причину відсутності учнів та підтверджують довідками відсутність учнів на уроках.
У закладі здійснюється консультування учнів з низьким рівнем адаптації, учнів старшокласників з питань вибору майбутньої професії. Проведення бесід та консультацій з учнями про сенс людського життя і цінність особистості: «Моє «Я», «Як подолати депресію?», «Як покращити свій соціометричний статус в класному колективі?», «Я і мої однокласники», «Етика взаємовідносин між юнаками та дівчатами».
Зв’язки з громадськістю:
- Відвідування сімей, що опинилися в складних життєвих обставинах.
- Співпраця з працівниками Ювенальної превенції, служби у справах дітей.
10. Співпраця з батьками
Виховання учня у школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником навчального закладу, а тому беруть активну участь у освітньому процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних зі світом захоплень, родинними святами.
Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої спостереження заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень.
11. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників
Медичне обслуговування та працівників закладу організовано відповідно до нормативно-правової бази.
Для медичного забезпечення учнів та вчителів, працівників у ліцеї обладнано медичний кабінет, де працює шкільна медична сестра Михайленко В.І.. Щорічно діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей лікарями-фахівцями із лабораторними дослідженнями, на підставі довідок лікувальної установи формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно до цих списків видається наказ.
Медичне обслуговування працівників закладу здійснюється на базі КНП КМР «Центр первинної медико-санітарної допомоги». Вони щорічно проходять медичний огляд до початку нового навчального року. Кухар проходить медогляд 2 рази на рік. На проходження медичного огляду кожному працівнику виділяється 2 дні. Проходження медогляду фіксується у медичних книжках відповідного зразка, які зберігаються у медичної сестри ліцею.
12. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності
Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається в діяльності педагогічного колективу як одне з пріоритетних завдань і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій освітнього процесу й інших численних нормативних актів, які регламентують роботу закладу з цих питань. Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час освітнього процесу в закладі знаходиться під щоденним контролем адміністрації.
Відповідальна за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності – заступники директора з навчально-виховної роботи.
На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У ліцеї в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет фізики, кабінет трудового навчання, спортивний зал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях закладу розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.
Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. Розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями. Причини виникнення травм з’ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи.
Питання з безпеки життєдіяльності учнів під час літніх канікул, у побуті й громадських місцях, на вулиці обговорювалися на класних годинах в останній тиждень навчального року.
Постійно здійснюється контроль роботи систем забезпечення життєдіяльності будівлі закладу. Будівля та приміщення закладу забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, пожежним інвентарем (пожежною шафою, яка укомплектована згідно з вимогами, ящиком з піском тощо). Вогнегасники наявні, перезаряджені, розміщені у легкодоступних місцях, які унеможливлюють їх пошкодження. У закладі є пожежна сигналізація.
У коридорах розміщені плани евакуації у разі небезпеки чи аварії.
Згідно з санітарними, пожежними нормами і правилами, отримано Паспорт готовності закладу до нового навчального року, Паспорт безпеки, акт опору ізоляції та контуру заземлення.
Відповідно до Закону України «Про охорону праці» і Кодексу законів про працю України розроблено і затверджено посадові інструкції з охорони праці для всіх працівників закладу. Проведено інструктажі з працівниками і учнями з техніки безпеки. Проведено вступні інструктажі з охорони праці. Проведено первинні інструктажі з охорони праці на робочому місці.
Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі проводиться належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. Зовсім не значні показники травматизму дітей на уроках фізичної культури, перервах. У школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, ведеться відповідна робота з учителями.
13. Фінансово-господарська діяльність
Будівля школи здана в експлуатацію в 1971 році. Але не зважаючи на великий вік та зношеність, адміністрація закладу разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб ліцею здійснюється коштами бюджетів різних рівнів та з різних приватних джерел. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати, надбавок, доплат працівникам ліцею. Вчасно здійснювалися бухгалтерією проплата за спожиті закладом енергоносії.
У закладі організовано підвіз учнів, які проживають у навколишніх селах громади, загальна кількість яких складає 73 учні. Підвіз здійснюється кількома автобусами. Також планується оновлення обладнання шкільної їдальні.
Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори, вестибюль ліцею поступово поповнюються новими сучасними стендами, активно проводиться робота по озелененню території школи. Подвір’я ліцею завжди прибране, доглянуте.
Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати, авансу.
Постійно ми отримуємо підтримку з боку відділу освіти та міського голови:
- це отримання фарби для фарбування коридорів, спортзалу, кабінет трудового навчання, інших кімнат, спортивного майданчика;
- миючих і дезинфікуючих засобів для утримання приміщення школи відповідно санітарно-гігієнічних норм;
- інвентаря (відер, віників, граблів, лопат для снігу та штикових);
- придбання ліків для медичного кабінету школи;
- виділення пального для шкільного автобуса на підвезення учнів;
- виділення пального для газонокосілки.
У 2023/2024 навчальному році в укритті закладу була побудована туалетна кімната на суму 130382,70 грн, було здійснено лінолеумне покриття у коридорі другого поверху на суму 35000 грн, кабінети, де навчаються учні 5, 6 класу НУШ та 8 класу було оснащено демонстраційними проєктними дошками на суму 99000 грн, придбано бойлер для підігріву води на суму 10000 грн, посуд на кухню на суму 4070 грн. На встановлення витяжної системи в укритті було витрачено 199882,11 грн. Було здійснено встановлення пожежної сигналізації і технічний нагляд на неї на суму 825217,17 грн
Завдяки благодійній програмі «Дитячий прихисток», започаткованій Райффайзен Банком за участі інших Благодійників, що має на меті надавати благодійні гранти для всебічного забезпечення потреб дітей в Україні та за сприяння відділу освіти було придбано 10 потужних комп’ютерів на суму 200000 грн.
14. Управлінська діяльність
Управління закладом здійснюється згідно з річним планом роботи закладу, плану внутрішнього контролю і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у закладі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню освітнього процесу й забезпечує планомірний розвиток ліцею.
У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. З підключенням до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, відділу освіти, сайтами обласного інституту післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами та, навіть, їх проєктами.
Контроль - це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. У закладі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання ліцею, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У закладі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом освітнього процесу і, в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників, тощо. Аналіз результатів внутрішнього контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація закладу приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.
Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва закладом більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Директор у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. Завдяки такому стилю керівництва у закладі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала, ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв’язку з цим надається педагогічним працівникам більше самостійності, відповідно їхній кваліфікації і характеру роботи, створюються необхідні умови для самореалізації. У кожному вчителя цінується, насамперед, особистість у всьому розмаїтті його людських якостей і властивостей. Таких якостей у адміністративній роботі вимагаю не тільки від себе, а й від своїх заступників.
Відповідно до мети головними завданнями роботи ліцею в 2024/2025 навчальному році стане: продовжити працювати у 1-4 класах згідно Концепції «Нова українська школа»; формування та розвиток ключових компетентностей у здобувачів освіти; організація та управлінський супровід профільного навчання в старшій школі за новими навчальними планами та навчальними програмами для 11-річної старшої школи, допрофільної підготовки учнів 8-9 класів; здійснення моніторингу якості освітнього процесу; покращення роботи щодо відбору та занять з обдарованими дітьми; ефективне застосування у освітньому процесі тестових технологій; використання ІКТ на уроках та управлінській діяльності; відповідність мети і завдань методичної служби кінцевим результатом навчальної і виховної діяльності педагогічного колективу; врахування при організації освітнього процесу в ліцеї національних та регіональних особливостей, традицій; стимулювання творчих пошуків вчителів; пошук педагогічних та методичних інноваційних шляхів та впровадження їх у педагогічну діяльність; охоплення всіх учителів різними формами методичної роботи; спрямування методичної роботи на розширення кругозору і підвищення компетентності педагогів, їх наукового та професійного рівня; вважати й надалі принцип діагностики основною формою покращення методичної роботи; шукати нові форми і шляхи для виявлення та розвитку здібних і обдарованих дітей; орієнтування всіх сфер освітньої діяльності на формування в учнів критичного мислення, здатності виробляти власну точку зору та поважати точку зору інших; всю виховну роботу проводити в тісній співпраці з батьками та громадськістю міста, орієнтуючись на досягнення народної педагогіки; більш ефективно працювати з різними громадськими організаціями міста.
Для вирішення цих та інших завдань необхідна кропітка робота всього колективу працівників закладу, єдність, та взаємодія, взаєморозуміння всіх ланок діяльності ліцею, конкретно обґрунтовані, цілеспрямовані дії керівництва та педагогічного колективу, чітка реалізація поставлених проблем, про які йшлося вище.
У зв’язку з цим заклад продовжуватиме працювати над такою науково- методичною проблемою: «Впровадження нових педагогічних технологій та особистісно орієнтованих підходів до навчання та виховання з метою розвитку особистості школярів, виявлення їхніх здібностей та можливостей. Спільна робота школи, батьківської громади по вихованню в учнів національної свідомості, духовності та високих моральних принципів».
Управлінські рішення будуть прийматися на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюючи такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива підтримується.
Велика подяка всім за плідну роботу у 2023/2024 навчальному році.
Ми обов’язково вистоїмо, ПЕРЕМОЖЕМО!
І повернемося за шкільні парти 1 вересня 2024/2025 навчального року!
ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА !!!