Про підсумки методичної роботи за 2023/2024 н.р., організацію та зміст методичної роботи та роботи з педагогічними кадрами у 2024/2025 н.р. 

УКРАЇНА

КАГАРЛИЦЬКА МІСЬКА РАДА

ВІДДІЛ ОСВІТИ

Комунальний заклад Кагарлицької міської ради

«Кагарлицький ліцей №2 ім. В. П. Дашенка»

вул. Паркова, 26, м. Кагарлик, Київська область, 09201, тел. (04573) 60817, (04573) 51004,

е-mail: kagecol_2@ukr.net

НАКАЗ

26.08.2024 Кагарлик № 38

Про підсумки методичної роботи

за 2023/2024 н.р., організацію та зміст

методичної роботи та роботи з педагогічними

кадрами у 2024/2025 н.р.

У 2023/2024 навчальному році методична робота в закладі здійснювалася відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», а також відповідно до завдань, визначених у наказі «Про структуру й організацію методичної та наукової роботи в закладі у 2023/2024 н.р.».

У 2023/2024 навчальному році учителі закладу спрямували методичну роботу на реалізацію науково-методичної проблеми «Формування технологічної компетентності вчителя в умовах безперервного підвищення професійного рівня та педагогічної майстерності». Робота над проблемою стимулювала колектив до практичного втілення ідей та основних принципів особистісно орієнтованого навчання:

  • поглиблення змісту загальноосвітньої підготовки учнів з окремих предметів шляхом створенням допрофільних класів, організації роботи факультативів, гуртків, спецкурсів;
  • підвищення якості знань учнів з базових предметів навчального плану;
  • удосконалення професійної майстерності педагогічних працівників шляхом організації роботи шкільних методичних об’єднань, творчих груп учителів, проведення методичних тижнів, декад;
  • підвищення рівня профілактично-консультативної роботи серед учнівського колективу, батьківської громадськості, створення умов для реалізації відповідних програм щодо розвитку особистості учня, враховуючи соціальний запит та особисту зацікавленість учнів, батьків, педагогів;
  • розвиток учнівського самоврядування, широке залучення його до вирішення питань організації освітнього процесу, життєдіяльності закладу освіти;
  • продовження роботи щодо забезпечення охорони та зміцнення здоров’я учнів;
  • забезпечення психологічної підтримки загальношкільних методичних заходів;

З метою забезпечення колективного керівництва методичною роботою в ліцеї працювала науково-методична рада, до складу якої ввійшли директор школи, заступники директора з навчально-виховної та виховної роботи, керівники шкільних професійних спільнот. Протягом року на засіданнях науково-методичної ради серед інших питань обговорювалися такі:

- підсумки методичної роботи у 2023/2024 н.р. і завдання щодо підвищення ефективності та якості освітнього процесу в новому навчальному році;

- розвиток інноваційності в освіті;

- атестація вчителів;

- психологія конфліктів і виконання статутних вимог учнями закладу;

- про участь вчителів закладу у конкурсі «Учитель року»;

- взаємодія з батьками учнів;

- техніка спілкування педагога з учнями;

- структура і методика проведення інтерактивного уроку;

- роль потенціалу уроку в розвитку творчих здібностей учнів, їхньої особистості в умовах здійснення особистісно зорієнтованого підходу;

- контроль і оцінювання в освітньому процесі;

- підготовка учнів до ЗНО.

У 2023/2024 н. р. у закладі працювало 39 педагогічних працівників, з яких 22 – учителі вищої кваліфікаційної категорії, 8 – учителі першої кваліфікаційної категорії, 2 – учителі другої кваліфікаційної категорії і 5 – спеціалісти. У школі працювало 5 учителів-методистів та 12 учителів, які мають звання «Старший учитель», 1 – заслужений працівник освіти України і кандидат педагогічних наук.

У 2023/2024 навчальному році у закладі працювала обласна педагогічна студія для учителів мистецтва, керівником якої була Чоповська Л.І.. Наступного 2024/2025 навчального року на базі ліцею планується проведення педагогічної студії для учителів початкової школи. Керівники Мартиненко Л.А. і Вовк В.М..

У 2023/2024 навчальному році проводився конкурс «Учитель року – 2024» в номінаціях «Географія», «Образотворче мистецтво», «Українська мова та література», «Фізика». Учитель української мови та літератури Васильєва О.І. взяла участь у першому турі конкурсу у номінації «Українська мова та література». На наступний 2024/2025 навчальний рік планується конкурс «Учитель року – 2025» у таких номінаціях: зарубіжна література, історія, трудове навчання та хімія.

Щодо учнівського колективу, на початок навчального року у ліцеї навчалося 400 учнів, на кінець навчального року – 405 учнів. Дітей, що перебували за кордоном, на початок року було 36 осіб, на кінець року – 35. За дистанційною формою навчалися 37 учнів. Протягом навчального року вибуло 2 учні і прибуло до нашого закладу 9 учнів.

Із 400 учнів оцінювалося за бальною системою 287 осіб, за рівневою системою оцінювалося 119 учнів. Учні 1-2 класів оцінювалися вербально.

За підсумками річного бального оцінювання учнів 5-11 класів, ми маємо такі результати: високий рівень знань мали 31 учень – (порівняно з попереднім роком – 21 учень), достатній рівень – 64 учні (51 учень), середній рівень – 162 учнів (88 учнів). Учнів, які мають початковий рівень знань – 24 учні, що становить (50 учнів).

У 2023/2024 навчальному році наш заклад працював у змішаному режимі: дистанційно й очно (відповідно до наказів і змін до них). Було складено графік дистанційного (асинхронного) навчання, відповідно до якого проводилися уроки. У цьому навчальному році плануємо навчатися очно, так як і всі заклади громади.

У 2023/2024 навчальному році здійснювалася індивідуальна робота з обдарованими та здібними учнями. Учителями закладу проводилась підготовка до Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін, учнівських турнірів, онлайн-олімпіад, до участі в конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук, Міжнародному конкурсі учнівської творчості ім. Т. Шевченка, Міжнародному конкурсі знавців української мови ім. П. Яцика, інших інтелектуальних, спортивних та творчих конкурсах. З метою забезпечення належної організації роботи постійно поповнювався банк даних обдарованих учнів, здійснювався психолого-педагогічний супровід обдарованої дитини за різними видами діяльності, проводилась діагностика учнів, яка мала на меті виявляти обдарованих дітей за віковими категоріями, поповнювалися анотовані каталоги літератури з питань роботи з обдарованою молоддю.

За результатами ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін у 2023/2024 навчальному році учні вибороли 23 призові місця, з них: 6 перших, 11 других місць та 6 третіх місць. За результатами ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін призерами стали 3 учні: Поливанюк Галина, 11 клас, біологія (учитель Демиденко С.В.); Федчук Софія, 9 клас, трудове навчання (учитель Потайчук В.Ф.); Лук’янов Ілля, 11 клас, фізика (учитель Донських Ю.К.)

За результатами ІІ етапу ХIV Міжнародного літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім. Т. Шевченка визначено 2 переможці: Матвієнко Софія, учитель Дробязко Л.А. (4 клас) і Поливанюк Галина, учитель Капішон В.П. (11 клас) і 2 призери: Бабенко Каріна, учитель Стеценко Л.М. (6 клас), Пригара Вікторія, учитель Капішон В.П. (8 клас).

За результатами ІІ етапу ХХІV Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика визначено 3 переможці: Тригуб Даніїл, учитель Мартиненко Л.А. (3-А клас), Коробенко Вячеслава, учитель Стеценко Л.М. (10 клас) і Заваженко Єлизавета, учитель Капішон В.П. (11 клас) і 3 призери: Богатова Вероніка, учитель Дробязко Л.А. (4 клас), Уманська Марія, учитель Коваленко Ю.М. (5 клас), Панченко Поліна, учитель Стеценко Л.М. (9 клас).

За результатами ХХІІІ Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої» переможцями в номінації «Література» стали учасники літературної спільноти «Поетичне чаювання» – учні 6, 9, 10 класів Бабенко Каріна, Будюк Ростислав, Янголь Анна, Чубатенко Вікторія, Федчук Вікторія, Колісниченко Назарій, наставники Стеценко Л.М., Потайчук В.Ф. У номінації «Історія та державотворення» переможцем визнано учня 9 класу Колісниченка Назарія, наставник Федорченко О.М.

У 2023/2024 навчальному році учні закладу брали участь у територіальному онлайн-фестивалі «І на оновленій землі врага не буде, супостата». Переможцями і призерами стали такі учні:

- номінація «Образотворче мистецтво» – Сосновчик Карина, ІІІ місце, 5 клас;

- номінація «Літературно-музична композиція» – учні 3-А класу, ІІ місце;

- номінація «Декоративно-прикладне мистецтво» – Волинець Данило, І місце, 7-А клас; Довгаль Софія, ІІІ місце, 2-Б клас; Ткаченко Максим, ІІІ місце, 7-Б клас; Шульженко Даніїл, ІІІ місце, 10 клас; Прейс Владислава, І місце, 7-А клас;

- номінація «Декламація» – Бабенко Каріна, І місце, 6 клас; Федчук Софія, ІІІ місце, 9 клас; Панченко Поліна, ІІ місце, 9 клас;

- номінація «Авторський вірш» – Будюк Ростислав, ІІІ місце, 6 клас;

- номінація «Вокал» – Бринзюк Марина, І місце, 7-А клас; Тригуб Валерія, ІІІ місце, 3-А клас.

Щодо роботи у Малій академії наук наукова робота Панченко Поліни (9 клас, науковий керівник Михайлова В.В.) посіла ІІ місце у ІІ (обласному) етапі конкурсу.

Учні закладу брали участь у творчих конкурсах онлайн. Найактивнішим учасником у цих конкурсах був Коваленко Андрій (керівник Коваленко Ю.М.)

Відповідно до плану роботи закладу у 2023/2024 н.р. було проведено тематичні педради, засідання науково-методичної ради та педради за підсумками роботи у І семестрі, психолого-педагогічні семінари тощо. Ми продовжимо роботу над проєктами і програмами: «Smart» Розумники», «Edutem», «Основи демократії», «Екологічний проєкт».

Протягом 2023/2024 н.р. було організовано роботу 6 методичних спільнот учителів, затверджено плани роботи, науково-методичні проблеми, над якими працювали методичні спільноти, визначено керівників з числа досвідчених педагогів.

Робота методичних спільнот була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку. Були проведені заплановані засідання, на яких обговорювалися як організаційні питання (підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів, моніторинг якості знань тощо), так і науково-методичні питання, такі як:

• Вимоги до ведення шкільної документації.

• Урок – основна форма навчання: типи, структура, форми проведення уроків.

• Поєднання колективних та індивідуальних форм навчання на уроці.

• Сучасні освітні технології в освітньому процесі.

• Шляхи та способи активізації пізнавальної діяльності школярів.

• Формування компетентностей ХХІ століття на основі сучасних освітніх технологій.

Учителі закладу постійно працювали над підвищенням рівня їхньої самоосвіти.

Згідно з річним планом роботи відповідно до обмежень під час воєнного стану було проведено предметні декади, тижні. Вчителі проводили різноманітні позаурочні заходи з учнями, інтелектуально-розважальні ігри. На належному науково-методичному рівні пройшли тижні української мови й літератури, хімії, математики, англійської мови тощо.

Планові курси підвищення кваліфікації у цьому році на базі КНЗ КОР «КОІПОПК» пройшли Дробязко Л.А., Стеценко Л.М., Потайчук В.Ф., Ковровська І.І., Лозова О.М., Хамаздір М.М. До кінця календарного року мають пройти курси такі учителі: Куца О.С., Потайчук Б.М., Васильєва О.І., Іванченко Л.І., Демиденко С.В.

Протягом 2023/2024 н. р. чергову атестацію пройшли 4 педагогічних працівників. На відповідність займаній посаді та підтвердження раніше присвоєнної кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» і звання «Старший учитель» було атестовано Донських Ю.К., учителя фізики та астрономії, інформатики. Присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії» Федорченко О.М., учителю історії України, всесвітньої історії, основ здоров’я, предмета «Здоров’я, безпека та добробут». Присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії» Каськун Л.В., учитель початкових класів. Присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії» Редьці Є.В., практичному психологу закладу. Присвоєний 10 тарифний розряд бібліотекарю закладу Токовенко Д.М. Присвоєний 12 тарифний розряд асистентам учителя Зінченко В.І., Іванченко Л.І., Коваленко Ю.М., Литвиненко В.О., Редьці Є.В., Федорченко О.М.

Виконання заходів річного плану забезпечувалося виконавцями вчасно. Проведено тематичних засідань педради – 6; тематичних нарад при директорові – 19.

Організовуючи освітній процес, адміністрація закладу на достатньому рівні продовжила практику впровадження інновацій та науково-дослідної роботи.

Один із напрямків роботи закладу – постійне оновлення Web-сайту, узагальнення та презентація на ньому матеріалів з досвіду роботи вчителів закладу.

Тематика матеріалів відображала зміст освітнього процесу відповідно до сучасних вимог, підвищення ефективності управління освітнім процесом, використання нових педагогічних технологій.

Аналіз матеріалів показав, що роботи різноманітні за тематикою, змістовні, характеризуються новизною і актуальністю тем, вказують на постійний творчий пошук педагогічного колективу, відповідають нормативним документам, державним освітнім стандартам, мають високий рівень естетичного оформлення і практичного спрямування.

На підставі зазначеного, керуючись завданнями, які стоять перед педагогічним колективом на 2023/2024 навчальний рік, та з метою якісного підвищення ефективності методичної роботи

НАКАЗУЮ:

1. У 2024/2025 навчальному році продовжити роботу над методичною темою «Формування технологічної компетентності вчителя в умовах безперервного підвищення професійного рівня та педагогічної майстерності».

2. Забезпечити неперервність підвищення науково-методичного рівня та професійної майстерності педагогічних кадрів шляхом залучення їх до різних форм методичної роботи.

3. Створити оптимальні умови самоосвіти учителів.

4. Продовжити вивчення, узагальнення та поширення перспективного педагогічного досвіду.

5. Забезпечити роботу профільних методичних об’єднань педагогів за такими профілями: суспільно-гуманітарний, природничо-математичний, естетико-прикладний, початкової освіти, виховної роботи, інклюзивної освіти.

6. Методичним спільнотам, учителям-предметникам чітко спланувати роботу з обдарованими дітьми, працювати над підвищенням рівня якості знань учнів, підвищувати якість підготовки учнів до олімпіад з базових дисциплін, активніше залучати учнів до участі в інтелектуальних конкурсах, продумувати науково-теоретичні питання для обговорення на засіданнях стосовно реалізації науково-методичних проблем.

Директор Віта ДЯЧУК

З наказом ознайомлені:

Ковровська І.І.

Ковровський І.Г.

Чоповська Л.І.

Редька Є.В.

Мартиненко Л.А.

Назаренко Т.М.

Коваленко Л.Б.

Поділитися: